Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over onze boeken, onze werkwijze en e-books. Staat je vraag er niet bij? Vraag het ons.
Je kunt een boek bestellen via de button ‘Bestellen’ naast de beschrijving van het boek. Je komt dan op de bestelpagina van Econtentenzo.
Wij plaatsen interessante artikelen graag in onze kennisbank. Je kunt contact met ons opnemen door te mailen of het contactformulier in te vullen.
Touchpoints zijn de raakvlakken waar een organisatie en haar doelgroep elkaar tegenkomen. Dit kan direct of indirect zijn. Het zijn alle contactmomenten waarop een (potentiële) klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’, in de meest ruime zin van het woord.
Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints hebben, zoals een display met een aanbieding, een productadvies, een gesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Denk aan een banner, een koe in de wei, sponsoring, maar ook de vragenlijst die oplicht op je smartphone nadat je een aankoop hebt gedaan.
Kijk zelf maar om je heen: op alle momenten van de dag word je omringd door touchpoints. Touchpoints zorgen voor een bepaalde ervaring met een merk of product. Elke keer dat je in aanraking komt met een touchpoint, voegt dit iets toe aan de ervaring die je daarvoor al had met het merk of product.
Touchpoints zijn een belangrijk onderdeel van de customer journey, de reis die een klant aflegt voordat hij een product koopt. Een klant vindt een organisatie online of in een advertentie, leest de ratings en reviews, bezoekt de website, winkelt op de fysieke locatie of heeft contact met de klantenservice. Dit lijkt een lange lijst, maar dit zijn slechts enkele van de mogelijke touchpoints die de klant tegenkomt voordat hij een product koopt. Om de inzet van touchpoints doelgericht en georkestreerd te laten gebeuren maakt mediaplanning gebruik van de customer journey, een model waarmee het koopbeslissingsproces in kaart gebracht kan worden.
Communicatie is een veel gehoord begrip. Het wordt te pas en te onpas gebruikt. Als er in een situatie iets is misgegaan, ligt het vaak, zeg gerust maar meestal, aan ‘de communicatie’. Communicatie is een breed begrip en is al naar gelang de invalshoek waarmee er naar communicatie wordt gekeken, anders in te vullen. Zo zetten psychologen de mens als handelend wezen centraal, sociologen en antropologen kijken naar de interactie tussen mensen of groepen mensen, taalkundigen denken aan woordelijke uitwisselingen en volgens politicologen is communicatie het mechanisme waardoor macht uitgeoefend kan worden. Het is kennelijk een begrip met inhoud.
Webcare is het uitvoeren en monitoren van online interacties met klanten en andere relaties van een organisatie via social media, met als doel het vergroten van de klanttevredenheid, het versterken van de reputatie en het stimuleren van de verkopen. Webcare is een begrip geworden bij klanten en organisaties. Het gebruik ervan is echter niet zonder risico’s.
Elke reactie wordt zeer snel verspreid. Een enkel verkeerd woord kan veel reputatieschade toebrengen. In de social media zijn niet alleen klanten van een organisatie aanwezig, maar ook andere relaties. De rol die iemand vervult kan snel veranderen: zó gedraagt iemand zich nog als klant, zó is het iemand die de rol van influencer aanneemt. Iedereen kijkt mee en oefent invloed uit op de organisatie en haar relaties. Dit maakt van webcare een breed begrip en een tool voor relatiemanagement.
Bij onze boeken leveren wij aanvullende materialen zoals opgaven, casussen en een examenmatrijs. Vaak kun je die op onze website zelf downloaden. Meer materialen zijn op aanvraag of tegen een vergoeding beschikbaar.
Voor het aanvragen van een beoordelingsexemplaar ontvangen wij graag een gemotiveerd verzoek. Wij vragen een bijdrage in de verzend- en administratiekosten.
Met vragen over de inhoud van een boek, aanvullende materialen of de auteur, kun je terecht bij uitgeverij Econtentenzo.
Helaas is dit niet mogelijk in verband met de privacy. Veel informatie over de auteurs staat bij de boekinformatie op onze website. Je kunt ook op zoek gaan naar de website van de auteur. We kunnen je wel met de auteur in contact brengen. Neem hiervoor contact met ons op.
Boeken worden op verschillende manieren uitgegeven. Bijvoorbeeld een paperback, hardcover of e-book. Of een luxe-editie en een normale editie. Elke uitgave heeft een eigen ISBN en een eigen prijs.
Een gebruikersexemplaar is mogelijk als het boek wordt voorgeschreven aan minimaal 25 studenten. Wij vragen een bijdrage in de verzend- en administratiekosten.
Een e-book is een digitale versie van een boek dat je kunt lezen op een e-reader, tablet, laptop en mobiel. Als je een e-book bij ons bestelt, ontvang je dit binnen enkele seconden in je mailbox.
Een watermerk is een beveiliging op een e-book. Het is een techniek waarmee in het e-book wordt vastgelegd wie de koper van het boek is. Dit gebeurt met zichtbare en onzichtbare kenmerken.
Als koper en gebruiker kun je meteen het e-book lezen zonder ergens in te loggen. Verspreid je het e-book op illegale wijze via bijvoorbeeld internet, een USB-stick of social media, dan ben je strafbaar. Stichting Brein kan jou via het watermerk vinden. De uitgever kan dan een schadevergoeding eisen.
Ja, dat kan.
- Apple: open de ePub in iBooks
- Voor andere tablets: kijk op jouw tablet welke programma (of app) lezen van ePubs ondersteunt
- Heb je een PDF als e-book dan kun je hem gewoon direct openen
Nee. Je mag een e-book niet delen. Ook niet een e-book met een watermerk. Of een e-book zonder beveiliging.
Je mag een e-book wel op meerdere devices zetten (e-reader, telefoon, tablet, laptop) zolang die devices maar in jouw bezit zijn.
Het CB in Culemborg verpakt en verzendt de boeken, net als bij elke andere internetboekhandel zoals Ako.nl, Bruna.nl en Bol.com.
Als je een e-book bestelt, ontvang je na betaling een link om het boek te downloaden.
Door te bestellen via de webwinkel van Econtentenzo ga je akkoord met de algemene levervoorwaarden van Vrije Boeken, de organisatie die de logistieke en administratieve afhandeling van onze orders uitvoert. Met vragen over de levering of betaling van een boek kun je bij hen terecht. De levervoorwaarden kun je hier inzien.
Zelf een goed boek schrijven?
Geeft u onderwijs uit een zelf samengestelde reader? Of heeft u zo uw eigen ideeën over wat uw studenten echt zouden moeten weten en kunnen? Maak er een boek of e-publicatie van. Wij werken graag met u samen. Bij Econtentenzo blijft u zelf eigenaar van uw boek, met een ander percentage royalty’s dan gebruikelijk.
