De inzet van touchpoints

Een handig document met tips en handvatten

Louis Thörig, verbonden aan de Faculteit Sociale Wetenschappen van de Vrije Universiteit in Amsterdam schreef een expert-recensie op Managementboek.nl over het boek ‘De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning’. Hij geeft aan dat door de sterk toegenomen aandacht voor accountability er meer aandacht is voor de formulering van meetbare communicatiedoelen. Communicatiedoelen worden waar mogelijk preciezer geformuleerd. En touchpoints (raakvlakken) zijn eigenlijk te beschouwen als alle (soms meetbare) contactmomenten waarop klanten, werknemers, relevante stakeholders in contact komen met een organisatie, bedrijfsmerk of productmerk. Elk contactmoment voegt wel iets toe aan de ervaring, dat kan positief of negatief zijn, die iemand al had met bijvoorbeeld een productmerk of organisatie.

Touchpoints zijn een belangrijk onderdeel van de customer journey. Ze maken het contactmoment tussen klant en organisatie meer meetbaar. Volgens Thörig geeft het boek op een overzichtelijke manier weer:

  • de recente ontwikkelingen weer van dit onderdeel van het communicatievak
  • hoe gangbare touchpoints zijn toe te passen in de mediaplanning bij onder andere marketingcommunicatie, salespromotion, winkelcommunicatie, sponsoring en niet te vergeten de customer journey.

Hij vindt het boek een handig document met tips en handvatten voor degenen die meer willen weten over moderne mediaplanning. Het boek is verkrijgbaar bij uitgeverij Econtentenzo, uw lokale boekhandel en alle internetboekhandels.

Terug naar alle blogs